لبخند سلامت

لبخند سلامت

به روز ترین مطالب پزشکی و روش های نوین تشخیص انواع بیماری
لبخند سلامت

لبخند سلامت

به روز ترین مطالب پزشکی و روش های نوین تشخیص انواع بیماری

زگیل تناسلی زنان از چی بوجود میاد؟

زگیل دستگاه تناسلی توسط HPV ایجاد می شود. بیش از 100 نوع مختلف HPV وجود دارد که می توانید در برابر برخی از آنها واکسینه شوید. زگیل ها معمولاً دردناک نیستند و تهدیدی جدی برای سلامتی شما نیستند.

زگیل تناسلی زنانه چیست؟

زگیل تناسلی زنان زائده های گوشتی کوچک، برجستگی ها یا تغییرات پوستی در هر نقطه از اندام تناسلی یا اطراف مقعد یا بالای ران ها هستند. (شما می توانید تصاویر زگیل تناسلی بر روی واژن، آلت تناسلی و مقعد را در NHS Choices ببینید.)

  • اگر آنها در مقعد، داخل واژن یا روی دهانه رحم هستند، ممکن است ندانید که آنجا هستند. شما ممکن است فقط یک زگیل یا یک خوشه داشته باشید که می تواند شبیه گل کلم باشد. زگیل ها می توانند هفته ها، ماه ها یا سال ها پس از عفونت با HPV ظاهر شوند. شما ممکن است فقط یک بار آنها را دریافت کنید، اگرچه بسیاری از مردم متوجه می شوند که آنها برمی گردند.

علائم زگیل تناسلی women genital warts

زگیل تناسلی معمولاً بدون درد است، اما می تواند:

  • ناراحتی و خارش ملتهب یا خونریزی باعث تغییر جریان طبیعی ادرار شما ناخوشایند می شود که می تواند ناراحت کننده باشد.

اگر زگیل را تحت درمان قرار ندهید ، ممکن است:

  • در نهایت از بین می روند همان اندازه بمانند از نظر اندازه یا تعداد بزرگتر می شوند.

ارتباط بین HPV و سرطان چیست؟

انواع 6 و 11 HPV باعث بیشتر موارد زگیل تناسلی می شود. آنها باعث سرطان دهانه رحم، فرج، مقعد یا آلت تناسلی نمی شوند. انواع 16 و 18 HPV می تواند باعث تغییرات سلولی شود که ممکن است منجر به سرطان شود. آنها با اکثر موارد سرطان دهانه رحم در بریتانیا مرتبط هستند.

نحوه انتقال HPV در زنان

در طول رابطه جنسی ، HPV منتقل می شود:

  • هنگامی که پوست کسی زگیل های شخص دیگری را لمس می کند (که نمی بینید داخل راست روده یا واژن هستند) از طریق تماس جنسی با اسباب بازی های جنسی مشترک (بسیار به ندرت) از طریق رابطه جنسی دهانی.

در موارد بسیار نادر:

یک مادر می تواند HPV را در حین تولد به کودک خود منتقل کند، کسی می تواند HPV را از طریق زگیل روی دست، با لمس اندام تناسلی فرد منتقل کند.

گاهی اوقات ویروس بدون وجود زگیل منتقل می شود.

استفاده از کاندوم خارجی یا داخلی خطر انتقال HPV را کاهش می دهد - اما فقط در صورتی که کاندوم پوستی را که ویروس زگیل در آن قرار دارد بپوشاند.

سایر انواع پیشگیری از بارداری، مانند قرص های ضد بارداری، هیچ محافظتی در برابر عفونت های مقاربتی (STIs) از جمله زگیل تناسلی ارائه نمی دهند.

source: https://colorectall.blogix.ir/post/7/%D8%B2%DA%AF%DB%8C%D9%84-%D8%AA%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%84%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%DA%86%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF-%D9%85%DB%8C%D8%A7%D8%AF

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد