لبخند سلامت

لبخند سلامت

به روز ترین مطالب پزشکی و روش های نوین تشخیص انواع بیماری
لبخند سلامت

لبخند سلامت

به روز ترین مطالب پزشکی و روش های نوین تشخیص انواع بیماری

سوزاک (گونوره ) چیست و آیا از طریق رابطه جنسی انتقال می یابد؟

سوزاک یا گونوره یک بیماری مسری منتقله از رابطه جنسی (STD) است. این بیماری ناشی از عفونت با باکتریایی به نام Neisseria gonorrhoeae ایجاد می شود. این باکتری موجب آلوده شدن مناطق گرم و مرطوب بدن، از جمله مجرای ادرار، چشم ها، گلو، واژن، مقعد و دستگاه تناسلی زنان (لوله های فالوپ، رحم و دهانه رحم) می گردد. عامل بیماری گونوره از طریق رابطه جنسی دهانی، مقعدی یا واژنی منتقل می شود. افرادی که شرکای جنسی متعدد داشته و یا افرادی که از کاندوم استفاده نمی کنند، بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به این عفونت قرار دارند. به همین ترتیب بهترین راهکار پیشگیری از این عفونت رابطه جنسی تنها با یک نفر و استفاده از کاندوم است. رفتارهایی که باعث می شود یک فرد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های محافظت نشده قرار گیرد نیز احتمال ابتلا به عفونت را افزایش می دهد. این رفتارها عبارتند از سوء مصرف الکل و سوء مصرف مواد مخدر، به ویژه مصرف مواد مخدر داخل وریدی.

علائم گونوره

علائم این عارضه معمولا در عرض 2 تا 14 روز پس از قرار گرفتن در معرض بیماری ایجاد می شوند. با این حال، برخی از افراد مبتلا به گونوره نشانه های قابل توجهی را تجربه نمی کنند. توجه کنید بیماران مبتلا به گونوره که علائم ندارد نیز حامل این بیماری بوده و می توانند آن را سرایت دهند. حتی در این شرایط احتمال انتقال عفونت بیشتر است.

علائم گونوره در مردان

مردان ممکن است تا چندین هفته پس از ابتلا به عفونت علائم قابل توجهی نداشته باشند. و بعضی از مردان ممکن است هرگز علائمی را تجربه نکنند. به طور معمول علائم عفونت پس از یک هفته نمایان می شوند. اولین علامت قابل توجه در مردان احساس سوزش یا دردناک شدن ادرار است. همانطور که بیماری پیشرفت می کند، علائمی دیگری ظاهر می شوند که عبارتند از:

  • ضرورت ادرار کردن
  • ترشحات آلت تناسلی (سفید، زرد، بژ، یا سبز)
  • تورم یا قرمزی در نوک آلت تناسلی
  • تورم یا درد در بیضه ها
  • گلو درد مداوم
  • عفونت به مدت چند هفته پس از درمان علائم در بدن باقی خواهد ماند. در موارد نادر، گونوره می تواند به ایجاد آسیب به
  • بدن، به ویژه مجرای ادرار و بیضه ها ادامه دهد. درد ممکن است به رکتوم نیز گسترش یابد.

علائم در زنان

اغلب زنان پس از ابتلا به گونوره علائم چندانی را تجربه نمی کنند. و یا دسته ای دیگر علائمی دارند که با سایر بیماریهای مشترک بوده و به همین علت به اشتباه تشخیص داده می شود. نشانه های این عفونت شباهت بسیاری به علائم قارچ های واژینال و عفونت های باکتریایی دارد.
علائم عبارتند از:

  • ترشحات واژن (آبکی، کدر یا سبز)
  • درد یا سوزش هنگام ادرار کردن
  • تکرر ادرار
  • دوره های سنگین تر و یا لکه بینی
  • گلو درد
  • درد در رابطه جنسی
  • درد شدید در شکم و کمر
  • تب

تشخیص گونوره

پزشکان می توانند عفونت های گونوره را به روش های مختلف تشخیص دهند. یکی از روش های تشخیص این بیماری دریافت نمونه از واژن، رکتوم و یا گلو است. همچنین ممکن است پزشک یک نمونه از مفصل یا خون بیمار را برای آزمایشگاه ارسال کند. تا با روش های مخصوص وجود این باکتری در آنها را تشخیص دهند.

برای خواندن ادامه این مطلب اینجا کلیک کنید.

عوامل سرطان مقعد ،دلیل خونریزی، علائم و روش های جلوگیری

هنگامی که کنترل رشد سلول ها در مقعد، با اختلال مواجه شود، سرطان مقعد پدید می آید. مقعد دهانه ای است که در انتهای روده قرار دارد و وظیفه ی آن دفع مدفوع است. سرطان مقعد نادر است، اما وقتی رخ می دهد، می تواند به سایر قسمت های بدن گسترش یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این بیماری مهلک با ما همراه باشید :

سرطان مقعد چیست؟

سرطان مقعد (anal cancer) ناشی از رشد غیر طبیعی سلول ها در بدن است. این سلول های غیرطبیعی می توانند بدون کنترل، انباشته و رشد کنند و توده های سرطانی را تشکیل دهند. بعضی از این عارضه با نام سرطان رکتوم یاد می کنند ولی این دو باهم تفاوت دارند و یکی نیستند. سلول های سرطانی پیشرفته می توانند متاستاز شوند و به سایر قسمت های بدن نفوذ کنند و در نتیجه عملکرد عادی آن را با اختلال مواجه میشود. طبق مطالعات دانشمندان در اغلب موارد عامل سرطان مقعد، ویروس اچ پی وی  پاپیلومای انسانی (HPV) است که، یک عفونت منتقله از راه برقراری رابطه جنسی می باشد زیرا این ویروس در اغلب موارد سرطان مقعد وجود دارد. سرطان مقعد ممکن است توسط سرطان های دیگر در بدن ایجاد شود و به کانال مقعد بکشد. این مورد زمانی اتفاق می افتد که ابتدا سرطان در جایی دیگر در بدن ایجاد شود و سپس به مقعد متاستاز شود.

سرطان مقعد چیست

انواع سرطان مقعدی

اشکال مختلفی از سرطان مقعدی وجود دارند که منظور از آنها رشد غیر طبیعی سلول در بدن است. تومورها می توانند خوش خیم یا بدخیم باشند. تومورهای بدخیم اگر درمان نشود، ممکن است در طول زمان به سایر قسمتهای بدن نفوذ کنند، نمونه هایی از تومورها عبارتند از:

  • تومورهای خوش خیم : تومورهای خوش خیم، غیر تهاجمی هستند. این دسته از تومور ها شامل پولیپ ها، اسکین تگ، تومورهای سلولی دانه دانه و زگیل های تناسلی میباشد.
  • وضعیت پیش سرطانی : این وضعیت به تومور های خوش خیمی اشاره دارد که ممکن است در طول زمان بدخیم شوند. این وضعیت در نئوپلازی های داخل اپیتلیال مقعدی (AIN) شایع تر است.
  • سرطان سلولی سنگفرشی: سرطان سلول سنگفرشی شایع ترین نوع سرطان مقعد در ایالات متحده است. بر طبق آمار انجمن سرطان آمریکا، این سرطان 9 مورد از 10 مورد را تشکیل می دهد. این تومورهای بدخیم در مقعد ناشی از سلول های غیر طبیعی سنگفرشی (سلول هایی است که بیشترین کانال مقعد را تشکیل می دهند.) ایجاد می شوند.
  • بیماری بوون : این بیماری موجب پوسته پوسته شدن و قرمزی پوست می گردد. که به دنبال آن سلول های غیر طبیعی ایجاد می شوند. این بافت ها سرطانی نیستند ولی احتمال سرطانی شدن آن وجود دارد. به طور کلی می توان گفت از هر 100 نفر مبتلا به این بیماری 3 نفر به سرطان مبتلا می شوند.
  • کارسینوم سلول پایه : سرطان سلول بازال نوعی سرطان پوست است که از شایع ترین نوع سرطان ها نیز به شمار می رود. حدود 80 درصد سرطان ها پوست از این نوع است.
  • آدنوکارسینوما : نوعی نادر است سرطان است که به درگیر شدن غدد در بیماری اشاره دارد.

علائم سرطان مقعد

علائم سرطان مقعد شبیه به بواسیر (هموروئید) ، سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و بسیاری از بیماری های دستگاه گوارش می باشد. این علائم عبارتند از :

  • تغییر در عادات روده ای
  • نازک شدن مدفوع
  • خونریزی از رکتوم
  • درد، فشار، یا تشکیل یک توده در نزدیکی مقعد
  • ترشح از مقعد
  • خارش

اگر این علائم را تجربه می کنید لازم است برای بررسی های دقیق با پزشک خود مشورت نمایید.

عوامل خطر سرطان مقعد

حدود 0.2 درصد از همه مردم ایالات متحده در معرض خطر ابتلا به سرطان مقعد قرار دارند. سرطان مقعد می تواند در هر فردی رخ دهد، اما برخی از افراد بیشتر از سایرین در معرض خطر این بیماری قرار دارند. عوامل خطر عبارتند از:

ویروس اچ پی وی HPV

ویروس اچ پی وی HPV گروهی از ویروس ها است که از طریق رابطه جنسی انتقال یافته و عفونت آن در بدن باقی می ماند. این ویروس اغلب به شکل بارز زگیل تناسلی در نواحی تناسلی بدن فرد ظاهر می شود. HPV در بیشتر موارد سرطان مقعد وجود دارد، و از علل اصلی سرطان دهانه رحم به شمار می رود.

اچ آی وی (ایدز)

بیماران مبتلا به اچ آی وی HIV در معرض خطر بالایی از سرطان مقعد قرار دارند. زیرا این بیماری سیستم ایمنی را به شدت تضعیف می کند.

فعالیت جنسی

برقراری رابطه با شرکای جنسی متعدد و داشتن رابطه جنسی محافظت نشده می تواند خطر ابتلا به سرطان مقعد را افزایش دهد. این رابطه همچنین خطر ابتلا به HPV را افزایش می دهد. برای جلوگیری از این امر استفاده از کاندوم هنگام برقراری رابطه جنسی توصیه میشود.

سیگار کشیدن

افراد سیگاری احتمال ابتلا به سرطان مقعد را افزایش می دهند، حتی اگر سیگار را ترک کنند.

یک سیستم ایمنی ضعیف

سیستم ایمنی ضعیف می تواند بدن شما را در مقابل بیماری ها و سرطان مقعد بی دفاع کند. افرادی مبتلا به اچ آی وی و یا افرادی که به دلیل پیوند عضو سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیشتر از سایرین در معرض این بیماری هستند.

کهنسال

با توجه به آمار منتشر شده، در اغلب موارد سرطان مقعد در افراد بالای 50 سال رخ می دهد.

سرطان مقعد چگونه تشخیص داده می شود؟

سرطان مقعد اغلب با خونریزی مکرر از رکتوم شناسایی می شود. البته از سایر نشانه های این بیماری می توانیم به خونریزی، خارش یا درد در مقعد اشاره کنیم. در موارد دیگر، سرطان مقعد در طول آزمایشات معمول یا روش های تشخیصی شناسایی می شود.

  • آزمایش دیجیتال رکتال می تواند مواردی از کارسینوم مقعد را تشخیص دهد. این آزمایش معمولاً بخشی از معاینه پروستات برای مردان است.
  • آزمایش چشمی رکتوم نیز در برخی از موارد به تشخیص این بیماری کمک می کند. در این آزمایش دکتر توسط معاینه انگشتی وجود توده را بررسی می کند.
  • پاپ اسمیر مقعد نیز می تواند برای کمک به شناسایی سرطان مقعد استفاده شود. این روش شبیه پاپ اسمیر معمول است. برای انجام این آزمایش پزشک توسط وسیله ای مخصوص بخشی از سلول های مقعد را جمع آوری می کند، تا این سلول ها برای ناهنجاری ها مورد آزمایش قرار می گیرند.
  • روش دیگر تشخیص این بیماری دریافت نمونه از بافت یا سلول های داخل مقعد است.

درمان سرطان مقعد

در برخی از موارد سرطان مقعد درمان می شود و بسیاری از بیماران زندگی عادی و سالمی دارند. بسته به سن شما، شرایط سلامت و مرحله سرطان، گزینه های درمان سرطان مقعد متعددی وجود دارد که پزشکان آن را به تنهایی یا همراه با روش های دیگر انجام می دهند. برخی از روش های درمان این سرطان عبارتند از :

شیمی درمانی

شیمی درمانی می تواند برای از بین بردن سلول های سرطانی و جلوگیری از رشد آنها انجام گیرد. داروهای شیمی درمانی می توانند به داخل بدن تزریق و یا به صورت خوراکی مصرف شوند. این دارو ها ممکن است برای کنترل علائم به طور متناوب استفاده شوند.

عمل جراحی

جراحی اغلب برای حذف تومور در مقعد انجام می گیرد. عمل جراحی رایج ترین روش درمان برای افرادی است که سرطان مقعد در قسمت پایین تشکیل شده است. این روش بهتر است در مورد سرطان هایی که در مرحله اولیه قرار دارند و تومورهای کوچکی هستند، انجام شود.


ادامه مطلب در کلینیک اچ پی وی

بهترین درمان گیاهی بواسیر

درمان گیاهی بواسیر یکی از مهم ترین روش ها برای پیشگیری از این بیماری به شمار می رود.

بواسیر یکی از شایع ترین دلایل آسیب شناسی مقعد است. بواسیر در اغلب بیماران باعث ایجاد بی اشتهایی می شود.

این مقاله به استفاده از گیاهان دارویی در درمان توده های وریدی هموروئید مربوط می شود. توده های وریدی هموروئید ساختارهای طبیعی آنورکتوم هستند و در تمامی افرادی که به بواسیرمبتلا می شوند وجود دارد. بسیاری از بیماران که مبتلا به بواسیر هستند از رفتن نزد پزشک و جلو انداختن روند درمان جلوگیری می کنند که این اتفاق باعث وخیم تر شدن توده های می شوند. درمان خانگی بواسیر و درمان گیاهی بیماری بواسیر روش های پیشگیری در جهت جراحی بواسیر می باشند.

انواع روش های درمان گیاهی بواسیر

در این زیر شاخه به بررسی روش های گوناگون و چگونگی تاثیر آنها می پردازیم.

روغن زیتون


روغن زیتون بسیار غنی بوده و باعث احیای مجدد پوست می شود.
این روغن دارای اسیدهای چرب امگا 3 بوده و خواص ضدالتهابی، آنتی اکسیدانی و خاصیت ارتجاعی شریانی را افزایش داده که این عمل باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های عروق کرونر قلب می شود.
اثرات آن بر تنظیم کلسترول نیز لازم به ذکر است.

روغن دانه کنجد


روغن دانه کنجد به عنوان شفابخش در درمان بواسیر استفاده می شود.
هزاران سال است که این روغن به عنوان ضد باکتری ، ضد ویروس و التهاب به کار برده می شود.
یکی از اصلی ترین دلایل اثر بخشی این روغن این است که به سرعت جذب می شود و به داخل بدن از جمله بافت ها و مغز استخوان نفوذ می کند.
روغن حاوی دانه کنجد غنی شده و ویتامین ای است.

لوپین سفید


عصاره روغن لوپین به مقدار (α-لوپالین) 10،000 نشان داده شده است.
یعنی 5 برابر بیشتر از ویتامین .E ، 5000
این بار اندازه گیری از ویتامین ث نیز قوی تر است.
از این روغن برای ترمیم پوست نیز استفاده می شود.

دمام سفید (Vateria Indica)


دمام رزین تلخی از درخت کاج می باشد.
این گیاه قرنها قبل در هندوستان مورد استفاده قرار می گرفت.
گیاه دمام در درمان بواسیر بصورت ضد التهابی و تسریع در بهبودی پوست عمل میکند.


نعنا: (Mentha Piperita)


نکته ای که باید در باره نعناع بدانید ، این است که گیاه گیاهی است با برگهای پر آب و سفید و بنفش کوچک.
از نعنا برای تسکین و کاهش خارش استفاده می شود.


site source: http://laserhemoroid.ir/

فیستول مقعدی : علائم، عوارض و دلیل ابتلا افراد به این عارضه


اغلب افرادی که دچار آبسه مقعد شده اند، فیستول مقعدی را هم تجربه می کنند. آبسه مقعدی یک حفره آلوده پر از چرک است که در نزدیکی دریچه مقعد بوجود می آید. نود درصد آبسه ها نتیجه عفونت حاد در غدد داخلی مقعد هستند. 

فیستول مقعد (که معمولاً فیستول آنوس نیز نامیده می شود) نتیجه یک آبسه مقعدی می باشد که فرد قبلا به آن گرفتار بوده یا در حال حاضر هم آبسه دارد. این اتفاق در 50٪ بیماران مبتلا به آبسه رخ می دهد. فیستول کانالی است که در زیر پوست تشکیل می شود و می تواند به همراه آبسه یا بدون آن وجود داشته باشد.

انواع فیستول مقعدی

این کانال های چرکی با توجه به موقعیت قرارگیری خود در نزدیکی بافت دریچه مقعد و پوست اطراف آن، به چند دسته تقسیم می شوند:  دورانی ، ایسکویانال ، میان اسفنکتر و ابرتواختر.

 ناحیه دورانی شایع ترین و سوپراولاتور نادر ترین نوع آبسه است. اگر هر یک از انواع آبسه به قدری در اطراف مقعد یا روده بزرگ پخش شود که کاملا گسترده شده باشد، به آن آبسه نعل اسب گفته می شود.

شایع ترین علائم فیستول

علائم فیستول مقعد شامل موارد زیر است:

  1. آبسه های مکرر مقعد
  2. درد و تورم در بافت اطراف مقعد
  3. خروج خون یا چرک از اطراف مقعد. (این درد پس از تخلیه کانال چرکی کاهش می یابد)
  4. افزایش درد با حرکات روده (مانند هنگام خروج گاز معده)
  5. خون ریزی
  6. تب ، لرز و احساس خستگی مزمن

در صورت مشاهده هر یک از این علائم باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

* پیش از شروع درمان قطعی فیستول مقعدی تحقیق کنید و بهترین کلینیک درمان و متخصص را بیابید تا عمل فیستول بدون بازگشت باشد*


چه عواملی باعث ایجاد فیستول مقعدی می شود؟


برای خواندن پاسخ این سوال به سایت http://laserhemoroid.ir/ مراجعه کنید.

.

.

.

تست پاپ اسمیر چیست و به چه منظور انجام میشود ؟


آزمایش پاپ یا تست پاپ اسمیر از جمله آزمایشاتی است که برای تشخیص تغییرات سلولی دهانه رحم کاربرد دارد. در واقع این آزمایش به تشخیص سرطان شایع دهانه رحم کمک ویژه ای می کند. از آنجایی که سرطان دهانه رحم هر ساله نزدیک به سیصد هزار زن را به کام مرگ میکشاند، و چهارمین سرطان شایع در بین زنان است، انجام تست پاپ اسمیر امری ضروری محسوب می شود.

تست پاپ اسمیر

برای انجام آزمایش پاپ اسمیر سلول های دهانه رحم برداشته شده و تغییرات آن از نظر سرطانی بودن مورد بررسی قرار می گیرد. این آزمایش نوعی غربالگری است که می تواند سلولهای پیش سرطانی و سرطانی را تشخیص دهد. ممکن است در حین انجام این آزمایش دچار ناراحتی شوید اما موقتی است و به زودی رفع می شود. انجام تست پاپ اسمیر در جهت تشخیص ویروس پاپیلومای انسانی یا اچ پی وی HPV کاربرد دارد اما سایر بیماری های STI را مشخص نمی کند. این ویروس دارای بیشتر از 100 سوش مختلف است، که برخی از انواع آن عامل زگیل تناسلی، و برخی دیگر عامل سرطان دهانه رحم است.

اغلب زنان حین نمونه گیری دچار درد بسیار اندکی یا انقباض شکمی می شوند و یا ممکن است مقدار کمی خونریزی داشته باشند. اگر خونریزی که بیشتر از 2 روز ادامه داشته باشد، نیاز به مشورت با پزشک دارد.

نحوه انجام تست پاپ اسمیر

برای انجام این تست پزشک دیواره های واژن را توسط اسپکلوم باز کرده و نمونه ای از آن دریافت می کند. نمونه بر روی یک لام شیشه ای گذاشته شده و با فیکساتور روی لام، ثابت می شود. تا به آزمایشگاه فرستاده شده و پس از رنگ آمیزی خاص مورد بررسی قرار می گیرد. روش دوم برای دریافت نمونه استفاده از تین پرپ است. در این روش با استفاده از برسی خاص از دهانه نمونه ای برداشته شده و در محلول تیپ ترپ قرار میدهند تا به آزمایشگاه فرستاده شود.

چه کسانی باید تست پاپ اسمیر انجام دهند ؟

عامل سرطان دهانه رحم در اغلب موارد ابتلا به عفونت منتقله از راه جنسی به نام HPV است، البته این سرطان می تواند ناشی از سایر عفونت ها ایجاد شود. از همین روی انجام این تست به زنانی که از نظر جنسی فعال هستند در فواصل زمانی مشخص توصیه می شود. اولین مرحله انجام این تست در شرایط عادی معمولاً 3 سال بعد از شروع فعالیت جنسی است اما سن تعیین شده برای این تست حدود 20 سالگی تا 60 سالگی است، بنابراین زنان بالای 20 سال که از نظر جنسی فعال هستند باید هر سال برای انجام تست مراجعه کنند. بعد از انجام سه تست با نتیجه منفی، انجام این تست باید هر 3 تا 5 سال یکبار باشد. تست پاپ اسمیر بعد از سن 60 سالگی باید با نظر و تشخیص پزشک باشد.

انجام تست پاپ اسمیر برای زنان مبتلا به بیماری های نقص سیستم ایمنی بدن و یا افرادی که به دلیل پیوند عضو یا شیمی درمانی دچار کاهش عملکرد سیستم ایمنی شده اند، باید در فواصل زمانی کوتاه تر از یکسال باشد. همچنین افرادی که دچار زگیل تناسلی شده و یا زنان نازا همچنین افرادی که شرکای جنسی متعددی دارند باید هرچه سریع تر برای انجام تست اقدام کنند.

آمادگی برای تست پاپ اسمیر

برای اطمینان از نتیجه ی این آزمایش شرایطی وجود دارد که ملزم به رعایت آن هستید :

  • این آزمایش نباید در دوره عادات ماهیانه انجام شود، زیرا نتیجه آزمایش را تحت تاثیر قرار می دهد. بهترین زمان برای انجام آزمایش، یک هفته قبل و بعد از پریود است.
  • پاپ اسمیر نباید همزمان با ابتلا به عفونت های شدید و یا ترشحات زیاد انجام شود.
  • 48 ساعت قبل از انجام تست رابطه جنسی، استفاده از اسپرم کش یا ژل و یا شستشوی واژن و یا استفاده از تامپون ممنوع است.
  • استفاده از پمادهای داخل واژن یک هفته قبل از انجام تست ممنوع است.
  • انجام این تست تا هفته 24 بارداری بلامانع است ولی بعد از آن ممکن است نمونه گیری با درد همراه باشد.
  • برای انجام پاپ اسمیر باید حداقل 12 هفته از زایمان گذشته باشد.
  • انجام تست مجدد باید با فاصله زمانی 8 هفته انجام شود.

نتیجه تست پاپ اسمیر

در هر صورت نتیجه تست پاپ اسمیر به دو شکل مختلف تفسیر می شود :

نتیجه نرمال

از این حالت با نام منفی نیز یاد می شود. در واقع می توان گفت در این شرایط سلول های غیر طبیعی وجود نداشته و شرایط عادی است.

نتیجه غیر نرمال

مثبت بودن نتیجه پاپ اسمیر لزوما به معنی سرطانی بودن سلول ها نیست، در واقع می توان گفت در این حالت سلول ها دچار رشد غیر طبیعی شده و منظور از آن سلول های پیش سرطانی است که موجب شده بدن در آستانه سرطان قرار گیرد. سلول های غیر طبیعی دارای درجات مختلفی هستند که عبارتند از :

  • آتیپیا
  • خفیف
  • متوسط
  • دیسپلازی شدید
  • کارسینوم درجا

لازم به ذکر است این شرایط بسته به مرحله ای که در آن قرار دارد و زمان تشخیص بیماری قابل درمان است و نیاز به نگرانی ندارد. نتیجه آزمایش اغلب بیماران نمایانگر حالت خفیف است.

بعد از مشخص شدن نتیجه تست غیر نرمال، بسته به وضعیت سلول ها از آزمایش های دیگر برای بررسی های دقیق تر بافت واژن استفاده می شود. در این حالت معمولاً انجام کولپوسکوپی پیشنهاد میشود. این تست شامل مشاهده دقیق بافت داخل واژن با استفاده از نور و ذره بین است. روش دیگری که در این مرحله انجام می گیرد، بیوپسی (نمونه برداری از بافت) است.

آیا تست پاپ اسمیر آزمایش قابل اعتمادی است ؟

بله، این تست از آزمایش های معتبر و دقیق تشخیص سرطان دهانه رحم است. آزمایش می تواند رشد غیر طبیعی سلول های دهانه رحم را به خوبی تشخیص دهد. انجام تست پاپ اسمیر در چند دهه اخیر ریسک ابتلا به سرطان دهانه رحم را به میزان 80 درصد کاهش داده است. زیرا اگر این سلول های غیر طبیعی به موقع تشخیص داده شوند، می توان از رشد آنها جلوگیری نمود.

هزینه انجام تست پاپ

این آزمایش روشی ساده و ارزان برای تشخیص سرطان دهانه رحم به شمار می رود. هزینه انجام این تست بسته به مرکز درمانی که در آن این آزمایش را انجام می دهد، بین 40 تا 100 تومان متغیر است. البته بسیاری از بیمه ها هزینه انجام آن را تقبل کرده و یا برخی خانه های بهداشت آن را به صورت رایگان انجام می دهند. لازم به ذکر است بعد از سن 30 سالگی، این آزمایش باید همراه با تست پاپ اسمیر انجام شود که در این صورت هزینه آن نیز افزایش خواهد یافت.

جهت یافتن بهترین روش های درمان به کلینیک اچ پی وی مراجعه کنید.