لبخند سلامت

لبخند سلامت

به روز ترین مطالب پزشکی و روش های نوین تشخیص انواع بیماری
لبخند سلامت

لبخند سلامت

به روز ترین مطالب پزشکی و روش های نوین تشخیص انواع بیماری

عمل جراحی کیست مویی

عمل کیست مویی با روش جراحی یکی از روش های تهاجمی است که امروزه بسیاری از پزشکان برای درمان این بیماری؛ آن را عمل می کنند. ولی نکته ای که اهمیت دارد، این است که این روش به دو صورت انجام می شود. عمل جراحی کیست مویی باز و بسته. 

هر دو نوع شامل برش کیست مویی و توده های کوچک اطراف آن هستند که چرک و موهای زائد داخل آن ها کاملا تخلیه خواهد شد. ولی تفاوتی که بین آنها وجود دارد این است که در انتها عمل جراحی کیست مویی به روش بسته زخم بخیه زده می شود در صورتی که پس از جراحی به روش باز زخم باز گذاشته می شود تا خود به خود بهبود پیدا کند.

درمان کیست مویی با لیزر چگونه است؟

از بین بردن سینوس مویی کمر با لیزر یکی دیگر از روش های درمانی بسته و نسبتا تهاجمی به حساب می آید. اما با این تفاوت که درمان با لیزر جدید تر، سریع تر، راحت تر و سرپایی است. به علاوه پوست به اندازه عمل جراحی برش نمی خورد و در نتیجه بیمار درد زیادی را تحمل نمی کند. از این رو باعث شده که احتمال عمل کیست مویی با لیزر کاملا بدون بازگشت باشد.

امروزه جراح عمومی و متخصص پوست این عمل را به راحتی برای بیمار انجام می دهند.

چگونه برای عمل کیست مویی آماده شویم؟

مهم است که قبل از عمل خود از شخصی بخواهید که همراه شما باشد، زیرا پس از دریافت داروهای مسکن و بیهوشی عمومی خودتان نمی توانید رانندگی کنید. معمولا بعد از عمل بیمارستان یا مرکز جراحی را در همان روز عمل خود ترک خواهید کرد.

پیروی از دستورالعمل های قبل از جراحی پزشک برای به حداقل رساندن خطر عوارض بسیار مهم است. پزشک ممکن است به شما بگوید که مصرف برخی داروها یا مکمل های گیاهی و همچنین سیگار کشیدن را متوقف کنید.

آنها همچنین ممکن است دستورالعمل های خاصی را در مورد اینکه چقدر زود قبل از عمل می توانید حمام کنید و غذا بخورید به شما بدهند. به طور معمول، پزشکان به شما دستور می دهند که 8 ساعت قبل از هر عملی که نیاز به بیهوشی عمومی دارد، دیگر غذا نخورید.

یک کارت شناسایی عکس دار یا همان کارت ملی خود را در مرکز جراحی یا بیمارستان همراه داشته باشید و همچنین هر گونه مدارک بیمه و سایر اسنادی که ممکن است نیاز داشته باشید را فراموش نکنید.

دوران نقاهت بعد از عمل

همان طور که گفتیم؛ پس از جراحی، پزشک ممکن است زخم را باز بگذارد یا با بخیه ببندد.

مدت زمان بهبودی شما بستگی به روش جراحی داشته و اینکه آیا بخیه زده اید یا خیر. به طور کلی، احتمالاً بین 1 تا 3 ماه طول می کشد تا به طور کامل زخم بهبود یابد.

اکثر افراد می توانند در عرض یک ماه پس از جراحی فعالیت های عادی خود را از سر بگیرند. احتمالاً حدود 6 هفته پس از عمل، یک قرار ملاقات بعدی با پزشک خود خواهید داشت. قرار ملاقات های بعدی به این بستگی دارد که آیا پانسمان های زخم نیاز به تعویض دارند یا اینکه بخیه ها باید برداشته شوند.

ممکن است در طول روند بهبودی کمی درد یا حساسیت داشته باشید که طبیعی است. این عارضه را می توان توسط موارد زیر کنترل کرد:

  • مصرف داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک
  • اجتناب از فعالیت های سنگین
  • نشستن روی یک بالشتک دوناتی
  • برای مدت طولانی روی سطوح سخت ننشینید

Your doctor will provide you with instructions on how to keep your wound clean. Follow these directions carefully to avoid an infection or recurrence.

به گزارش از رویا بلاگ  پزشک دستورالعمل هایی را در مورد نحوه تمیز نگه داشتن زخم به شما ارائه می دهد. برای جلوگیری از عفونت یا عود کیست مویی، این دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید.


خون در مدفوع نشانه چیست؟

خون در مدفوع چیست؟
مشاهده خون در مدفوع هنگام اجابت مزاج می تواند سبب نگرانی بیماران شود. به گونه ای که فرد بر روی مدفوع خون قرمز یا تیره رنگ مشاهده می کند.
دستگاه گوارش از دهان شروع شده و به مقعد منتهی می شود که وجود هرگونه مشکل در این دستگاه می تواند سبب وجود خون در مدفوع افراد شود. علاوه بر مشکلات گوارشی برخی بیماری هایی چون بواسیر، شقاق، سرطان یا مشکلات معده نیز می توانند زمینه ساز این عارضه شوند که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم نمود.

علت خون در مدفوع
به طور کلی پی بردن به علت وجود خون در مدفوع باید توسط پزشک متخصص مشخص شود. چرا که همانطور که گفته شد دستگاه گوارش بسیار گسترده بوده و تشخیص آن را دشوار می سازد. برای مثال وجود خون روشن بر روی مدفوع می تواند نشان دهنده بیماری هایی چون شقاق و بواسیر بوده که قسمت انتهایی راست روده را درگیر میکنند باشد؛ با این تفاوت که اگر خونریزی مقعدی یا گوارشی رخ داده، دارای رنگ تیره و مدفوع قیر مانند باشد، ناشی از عارضه ای جدی تر و بیماری دشوار تری است.

شقاق
شقاق یا فیشر نیز از دیگر بیماری های نشیمنگاهی است که با ترک، یا چاک خوردگی مقعد همراه است. یبوست از اصلی ترین علتهای شقاق مقعدی بوده که بیماران آن را تجربه خواهند کرد. بنابراین وجود خون در مدفوع نشانه ای از وجود شقاق را در بیمار نشان می دهد. البته خون ناشی از شقاق معمولا به رنگ روشن بوده و بر روی دستمال کاغذی نیز برجای می ماند.

فیستول
وجود بیماری به نام فیستول که سبب به وجود آمدن کانال یا مجرایی بین دو عضو بدن نیز می تواند از دیگر علت مدفوع خونی تلقی شود. این بیماری همانطور که گفته شد، سبب بروز مجرای باریک و عفونی بین دو عضو بدن شده و فرد را با عفونت شدید، درد، خارش، سوزش و حتی تب همراه می کند. همچنین وجود خود در مدفوع از علائم فیستول هستند که سریعا نیاز به درمان خواهد داشت.

مشکلات گوارشی
زخم معده معمولا زخمی است که در انتهای روده باریک رخ داده که معمولا ناشی از وجود باکتری یا مصرف برخی دارو های ضد التهابی پدید می آید. خون در مدفوع هنگامی که به بیماری زخم معده دچار هستید، یک عارضه طبیعی بوده که نیاز به درمان اساسی دارد.

سرطان
وجود سرطان و تومور های سرطانی در روده بزرگ از دیگر عوامل وجود خون در مدفوع بوده که افراد را دچار نگرانی می کنند. رشد تومور ها سبب آسیب زدن به رگ های خونی و حساس درون روده شده و این عارضه را به همراه می آورد.
ادامه مطالب: clinicjarahi.ir