لبخند سلامت

لبخند سلامت

به روز ترین مطالب پزشکی و روش های نوین تشخیص انواع بیماری
لبخند سلامت

لبخند سلامت

به روز ترین مطالب پزشکی و روش های نوین تشخیص انواع بیماری

علائم و نشانه های زگیل تناسلی چیست؟

اگرچه زگیل تناسلی بدون درد است، اما ممکن است به دلیل محل، اندازه یا خارش آنها آزار دهنده باشد.

  • اندازه زائده ها ممکن است از کمتر از یک میلی متر تا چندین سانتی متر (زمانی که بسیاری از زگیل ها به هم میپیوندند) متغیر باشد.
  • مردان و زنان مبتلا به زگیل تناسلی اغلب از برجستگی های بدون درد، خارش و ترشحات شکایت می کنند.
  • به ندرت، خونریزی یا انسداد ادرار ممکن است مشکل اولیه زمانی باشد که زگیل دهانه مجرای ادرار را درگیر کند.
  • زائده ها ممکن است در قسمت های دیگر نواحی تناسلی هم به طور پراکنده رشد کنند.
  • ممکن است سابقه بیماری های مقاربتی قبلی یا همزمان سایر (STD) ها وجود داشته باشند.

نشانه های جزئی در مردان و زنان

به طور جزئی تر؛ اگر به این ویروس مبتلا شوید ممکن است دچار علائم زیر شوید:

  • در مردان، زگیل های تناسلی می توانند مجرای ادرار، آلت تناسلی، کیسه بیضه و ناحیه رکتوم را آلوده کنند. زائده ها می توانند به صورت توده های نرم و برجسته با سطحی صاف (روی ساقه آلت تناسلی) یا خشن ظاهر شوند. برخی دیگر ممکن است مرواریدی، گل کلم مانند با سطح کمی تیره به نظر برسند. اکثر ضایعات برجسته هستند، اما برخی ممکن است صاف و تنها با ارتفاع جزئی بالای سطح پوست باشند. گاهی اوقات ضایعات ممکن است توسط مو یا در قسمت داخلی پوست ختنه گاه ختنه نشده در مردان پنهان شود.
  • در زنان، زگیل تناسلی ظاهری مشابه دارد و معمولاً در نواحی مرطوب لابیا کوچک و دهانه واژن ایجاد می‌شود. ضایعات قابل مشاهده بر روی اندام تناسلی خارجی نیاز به معاینه کامل کانال واژن، دهانه رحم و ناحیه آنورکتال دارد. بیشتر زائده های ایجاد شده روی واژن بدون علامت ایجاد می‌شوند. به ندرت، زنان ممکن است پس از مقاربت جنسی، خارش یا ترشحات واژن دچار خونریزی شوند.

چه زمانی باید برای درمان به دکتر مراجعه کرد؟

سایت چیکاو بیان میدارد که اگر زگیل تناسلی دارید، به یک متخصص مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید و در مورد گزینه های درمانی با او صحبت کنید.

زائده هایی که خونریزی دارند، و با مصرف دارو قابل کنترل نیستند، باید توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی بررسی شوند. زگیل هایی که دهانه مجرای ادرار را مسدود می کنند و به شما اجازه ادرار نمی دهند یک مورد اورژانسی هستند و باید در اسرع وقت درمان شوند.


هزینه جراحی فیستول در بیمارستان خصوصی و دولتی

عمل جراحی سنتی در حقیقت برش کل مسیر فیستول با تیغ جراحی می باشد که پس از عمل دو حالت وجود دارد. یا دکتر کانال را باز می گذارد که خود به خود خوب شود یا بخیه می زند. که تمام اینها هزینه های زیان باری دارد. علاوه بر اینها برای عمل جراحی نیاز است که بیمار داروی بیهوشی دریافت کند. اگرچه هزینه دارو بیهوشی بالاست ولی عوارض آن بر سلامتی بدن بحث دیگری است.

در بیمارستان های دولتی و خصوصی نیاز است که بیمار حتما یک یا دو روز قبل و بعد از عمل در بیمارستان بستری باشد که هزینه های اضافی تری به همراه دارد. 

بنابراین تعیین هزینه دقیق عمل جراحی هم مانند لیزر بستگی به عوامل بسیاری داشته و فاکتورهای مختلف مانند تعداد روزهای بستری در بیمارستان و دستمزد دریافتی پزشک بر این قیمت ها تاثیر گذار می باشند.

تفاوت هزینه لیزر فیستول و عمل جراحی

اگر بخواهیم هزینه درمان فیستول با لیزر و عمل جراحی سنتی را مقایسه کنیم، می توان گفت که از تمام جهات تقریبا لیزر بهتر است. می پرسید چرا؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا دلایل دقیق را بدانید. که عبارتند از:

  1. برای عمل جراحی بیمار داروی بیهوشی دریافت می کند که علاوه بر هزینه بالاتر؛ عوارض بیشتری هم دارد.
  2. عمل جراحی سنتی در بیمارستان همراه با بستری انجام می شود ولی درمان با لیزر تحت بی حسی موضعی انجام می شود.
  3. پس از عمل با لیزر بیمار نیاز به ماندن در خانه و استراحت زیادی ندارد در حالی که پس از جراحی دوره نقاهت تا چندین هفته طول می کشد.
  4. درمان فیستول با لیزر تنها روشی است که در یک جلسه نتیجه می دهد در حالی که عمل جراحی اغلب نتیجه قطعی ندارد و در صورت عود بیماری باید روش دیگری به کار گرفته شود.

آیا بیمه هزینه عمل فیستول را پوشش می دهد؟

این گزینه کاملا بستگی به بیمه ای دارد که با آن طرف قرارداد هستید. بیمه تامین اجتماعی و سایر بیمه ها معمولا هزینه عمل های سرپایی را تقبل نمی کنند و تنها در صورتی پرداخت می کنند که بیمار مجبور باشد حداقل دو روز در بیمارستان بماند. در نتیجه هزینه عمل با لیزر تحت پوشش بیمه نیست.

در حالی که برخی از بیمه های تکمیلی این هزینه را پرداخت می کنند. در نتیجه بهتر است با شرکت بیمه خود مشورت کنید.

هزینه جراحی فیستول در بیمارستان خصوصی و دولتی