لبخند سلامت

لبخند سلامت

به روز ترین مطالب پزشکی و روش های نوین تشخیص انواع بیماری
لبخند سلامت

لبخند سلامت

به روز ترین مطالب پزشکی و روش های نوین تشخیص انواع بیماری

درمان شقاق مقعدی

درمان شقاق حاد مشکل سخت و یا پیچیده ای نبوده و یا با رعایت چند نکته ساده بیماری برطرف می شود. اما در صورتی که برای درمان اقدام نکنید، بیماری به حالت مزمن درآمده و به همین نسبت درمان نیز مشکل تر خواهد شد. در این صورت می بایست از درمان های تهاجمی نظیر جراحی برای برطرف کردن عارضه استفاده نمود. انواع راهکار های درمان این عارضه بدین شرح است:

  • روشهای درمان خانگی شقاق شامل حمام سیتز، یا نشیمن شامل قرار دادن ناحیه نشیمنگاه در آب گرم است که می تواند به بهبود التهاب و علائم کمک نماید. برای این منظور می توانید ۳ بار در روز و هر بار ۲۰ دقیقه در آب گرم بنشینید. کمپرس یخ و تغییر رژیم غذایی برای افزایش مصرف فیبر و آب که موجب بهبود یبوست خواهد شد.
  • دارو: دارو های مناسب برای درمان این بیماری می توانند التهاب و عفونت را از بین ببرند و با رفع اسپاسم عضله دریچه ای مقعد به درمان بیماری کمک کنند. داروهای مناسب این بیماری شامل آنتی فیشر، رکتول، لیدوکائین،دیلتیازم و …است.

در صورت عدم بهبودی با استفاده از درمان خانگی شقاق و درمان دارویی در طی ۷ روز باید از سایر روشهای پزشکی و تهاجمی برای درمان استفاده نمود. که عبارتند از :

  • درمان با بوتاکس : در این روش با استفاده از تزریق سم بوتولینوم عضله مورد نظر را موقتاً (۳ تا ۶ ماه) فلج می کنند، این امر موجب می شود، بیماری درمان شود، ولی اگر علت بیماری تنگ بودن عضله دریچه ای مقعد باشد، بیماری مجدداً عود خواهد نمود.
  • جراحی: در روش جراحی با استفاده از تیغ قسمتی از عضله را قطع می کنند. این روش در برطرف کردن اسپاسم تاثیرگذار است و می تواند به درمان قطعی بیماری کمک کند. اما این روش درمانی نیازمند بستری در بیمارستان است که شاید برای همه افراد مقدور نباشد، از طرفی می تواند درد و خونریزی شدیدی را به بیماری تحمیل کند. به همین جهت جراحی شقاق منسوخ شده است.
  • درمان شقاق با لیزر : لیزر بهترین روش درمان این بیماری است. در این روش از اشعه لیزر برای قطع عضله استفاده می شود. همین امر موجب شده آسیب کمتری به مقعد وارد شود و ضمن به حداقل رسیدن درد و خونریزی، عوارض ناخوشایند بیماری نیز وجود ندارند.

کلینیک مهنا آماده خدمت رسانی به بیماران مبتلا به شقاق است. در این کلینیک از جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه های لیزر استفاده می شود، تا بدون ایجاد هرگونه عوارضی بیماری یک بار و برای همیشه برطرف شود.

فیستول

بیماری فیستول یا ناسور از آزاردهنده ترین بیماری های ناحیه مقعد است. این بیماری موجب اتصال غیرطبیعی دو ارگان از بدن به یکدیگر می گردد. در مورد فیستول مقعدی این مجرایی مابین کانال مقعد و پوست اطراف آن ایجاد می شود. وجود این مجرا موجب می شود، عفونت ها و آلودگی های مقعد به روی پوست منتقل شود در نتیجه این بیماری به شدت آزار دهنده است.

علت فیستول در اغلب موارد عفونتهای طولانی مدت درمان نشده است در مواردی بروز بیماری های التهابی روده مانند کرون و کولیت در این بیماری نقش دارند، اما اغلب فیستول ها ناشی از آبسه های طولانی مدت و درمان نشده ایجاد می شود.

علائم فیستول

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد