لبخند سلامت

لبخند سلامت

به روز ترین مطالب پزشکی و روش های نوین تشخیص انواع بیماری
لبخند سلامت

لبخند سلامت

به روز ترین مطالب پزشکی و روش های نوین تشخیص انواع بیماری

عادت ماهانه و تغییرات بدن در دوره 20 سالگی


تغییرات بدنی در هر سن، علائم مخصوص به خود را دارد. عادت ماهانه (پریود) نیز در بانوان همین گونه است. که این تغییرات در طول عمر شما می تواند بسیار حیاتی باشد.

پیش بینی تغییرات در چرخه قاعدگی شما دشوار است و درد عمده ای در جهت مقابله با آن در بدن فرد وجود دارد. اما تنها چیزی که می توان گفت این است که به آنها عادت می کنید. از آنجا که هر چهسن شما بالا تر می رود ، بخشی از تغییرات هورمونی وابسته به سن و همچنین تجربیاتی مانند بارداری و پری منوپوز به طور منظم تنظیم و تکامل می یابد.

در اینجا ، یک ایده بهتر از آنچه در سالهای آینده انتظار دارید (و همچنین آنچه ممکن است نشانه ای از درست بودن چیزی نباشد) به شما پیشنهاد می دهیم.


قاعدگی در 20 سالگی


اگر بیشتر سالهای نوجوانی خود را صرف یک دوره پر جنب و جوش کردید (می دانید نوعی بدون نمایش که بعد از آن در بدترین اوقات ظاهر غافلگیر کننده ای ایجاد میکند) ، ما خبرهای خوبی برایتان داریم! در این مرحله از زندگی شما جریانی بسیار روان پیش رو دارید و بدنتان  احتمالاً سازگارتر خواهد شد.

چرا؟

لورن استریچر ، یکی از زنان جوان مستقر در شیکاگو و نویسنده Sex Rx-Hormones ، Health و Best Sex Ever می گوید ، بسیار معمولی است که دختران جوان به طور منظم تخمک گذاری نکنند و بدون تخمک گذاری منظم ، دوره های شما نیز نامناسب تر خواهد شد. از طرف دیگر ، هنگامی که چرخه شما به طور منظم متوقف می شود و عادت ماهانه کم و بیش پیش می آید ، شما نیز شروع به تجربه PMS ، (گرفتگی و حساسیت به پستان) خواهی کرد. اگر عادت نداشتید هر ماه با این عوارض جانبی کنار بیایید ، می تواند یک چیز غافلگیر کننده باشد.



یکی دیگر از تغییرات عمده قاعدگی که در دهه 20 اتفاق می افتد ، مربوط به کنترل عدم بارداری است. این دهه ای است که بسیاری از خانمها تصمیم  شروع به پیشگیری از بارداری هورمونی میکنند ، مثلاً اکنون یک شریک پایدار در زندگی دارند و برای آینده بچه ها مشغول جستجوی مشاغل مفید هستند.  استفاده از قرص احتمالاً باعث ایجاد تغییر در جریان معمول شما خواهد شد. فکر کنید: دوره های سبک تر و منظم تر ، گرفتگی کمتر و کاهش علائم PMS.

در حقیقت ، قرص (یا شکل دیگری از پیشگیری از بارداری هورمونی ، مانند IUD هورمونی یا Depo-Provera ، شات ضد بارداری) حتی می تواند باعث از بین رفتن دوره های شما شود. قرص های ضد بارداری از تخمک گذاری جلوگیری می کنند و بدون تخمک گذاری ، هیچ لایه ای از رحم ایجاد نمی شود که باید ریخته شود.

و این یعنی گذراندن یک ماه بدون تجربه قاعدگی!


منبع: سلامت برتر


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد